HR

Aktualnosti

Objavljeno: 14.10.2016.

Otvoren simpozij u povodu 25 godina vjerskoga odgoja i vjeronauka u školi

U organizaciji Nacionalnoga katehetskoga ureda Hrvatske biskupske konferencije i Agencije za odgoj i obrazovanje pri Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta u petak 14. listopada otvoren je u Nadbiskupijskom pastoralnom institutu u Zagrebu simpozij u povodu 25 godina vjerskoga odgoja i vjeronauka u školi "Katolički vjeronauk u školi 1991.–2016.". Simpozij je namijenjen ponajprije vjeroučiteljima voditeljima županijskih stručnih vijeća, zatim vjeroučiteljima u zvanju mentora i savjetnika, te ostalim uzvanicima.

U povodu 25. obljetnice vjerskoga odgoja i školskoga vjeronauka otvorenju simpozija nazočili su zagrebački nadbiskup kardinal Josip Bozanić, predsjednik Hrvatske biskupske konferencije zadarski nadbiskup Želimir Puljić, predstojnik Vijeća za katehizaciju HBK đakovačko-osječki nadbiskup Đuro Hranić, šibenski biskup Tomislav Rogić, križevački biskup Nikola Kekić, umirovljeni biskupi šibenski Ante Ivas i krčki Valter Župan, zatim predstojnik Nacionalnoga katehetskoga ureda pri HBK dr. Ivica Pažin, tehnički ministar znanosti, obrazovanja i sporta dr. Predrag Šustar, ravnateljica Agencije za odgoj i obrazovanje prof. Jadranka Žarković-Pečenković, pročelnici nadbiskupijskih i biskupijskih katehetskih ureda te predstavnici drugih religijskih zajednica. Uz više savjetnike pri NKU HBK u radu simpozija sudjeluju viši savjetnici za vjeronauk pri Agenciji za odgoj i obrazovanje MZOS prof. Gordana Barudžija, prof. Tomislav Tomasić, prof. Dalibor Adžić, prof. Ankica Mlinarić i prof. Sabina Marunčić. 

Pozdravljajući okupljene sudionike predstojnik NKU HBK dr. Pažin podsjetio je da je proslava 25. obljetnice vjerskoga odgoja i vjeronauka u školi započela svečanom akademijom u Hrvatskome narodnom kazalištu u Zagrebu. Ustvrdio je, pritom, da želja Hrvatske biskupske konferencije nije ostala samo na obilježavanju jubileja vjerskoga odgoja i vjeronauka u školi u svečanom ozračju već HBK želi kroz simpozij reflektirati o dosadašnjemu radu i razmišljati o viziji vjerskoga odgoja za nadolazeće vrijeme. 

Predsjednik HBK nadbiskup Puljić izrazio je radost zbog 25 godina vjerskoga odgoja i vjeronauka u školi. Poručio je kako katehete i teolozi nisu obični učitelji koji govore o Bogu nego oni koji razgovaraju s Bogom. Teologija se uči stojeći. Teologija ima svoj govor koji nam može biti i ponekad nejasan. Zato srcem treba osjetiti što znači biti kateheta i teolog. Teologija se uči i poučava klečeći, poručio je nadbiskup Puljić. Izrazio je zahvalnost organizatorima akademije i simpozija, zaželjevši uspješan rad simpozija. 

Ministar znanosti, obrazovanja i sporta dr. Šustar u pozdravnom je govoru uputio na važnost i opravdanost školskoga vjeronauka. Ustvrdio je da vjeronauk ima svoje tri dimenzije. Vjeronauk u školi kreira horizonte individualnoga smisla. Učenici u susretu s vjeronaukom otkrivaju svoj smisao. Vjeronauk je isto tako pozvan kreirati i kolektivne horizonte nacije. Vjeronauk daje doprinos u kreiranju identiteta u vremenu kad postoji centrifugalna sila koja posebno ugrožava identitet malih naroda. Vjeronauk, nadalje, pruža alternativne modele i nudi sliku koja se ne temelji samo na prevladavajućoj slici čovjeka kao "homo economicusa", poručio je, uz ostalo, ministar Šustar. Potaknuo je organizatore da u znanstvenom zborniku objave neke od radova sa simpozija kao temelj za javnu rasprava i buduća znanstvena istraživanja. 

Ravnateljica Agencije za odgoj i obrazovanje prof. Žarković-Pečenković istaknula je da Agencija za odgoj i obrazovanje već 150 godina brine o odgojno-obrazovnom sustavu. Podsjetila je pritom da je do Drugoga svjetskoga rata vjeronauk bio obvezan predmet, dok je nakon stvaranja samostalne i slobodne Hrvatske dobio ponovno svoje mjesto u školi u okviru vjerskih sloboda te izborom roditelja postaje obvezan i ravnopravan ostalim predmetima. Ustvrdila je, nadalje, da je osim visokoga postotka pohađanja vjeronauka povećan i broj promoviranih vjeroučitelja u znanja mentora i savjetnika. Vjeronauk je suvereni predmet u odgojno-obrazovnom sustavu. On daje svoj doprinos boljemu međureligijskom dijalogu, prihvaćanju različitosti te nudi odgovore na pitanja zašto biti i postati dobar čovjek. Kroz 25 godina vjeronauk je ostvario svoju punoljetnost i punu zrelost, poručila je prof. Žarković–Pečenković. 

Poslije molitvenoga uvoda koji su vodili vjeroučitelji Ivanka Osmak i Josip Štefanac te prigodnih riječi započeo je ciklus dopodnevnih predavanja pod nazivom "Vjerski odgoj i vjeronauk u dosadašnjih dvadeset i pet godina". Uslijedit će okrugli stol o temi "Katolički vjeronauk u suvremenim društvenim okolnostima i njegovo mjesto u odgojno-obrazovnom sustavu Republike Hrvatske". (IKA)
Ispišite stranicu: