HR

Aktualnosti

Objavljeno: 18.02.2017.

Održan Međubiskupijski stručni skup



Međubiskupijski stručni skup (Zagrebačke nadbiskupije te Sisačke i Bjelovarsko-križevačke biskupije) održan je u prostorijama Nadbiskupijskog pastoralnog instituta u Zagrebu 18. veljače 2017. za vjeroučitelje koji rade u srednjim školama.

Stručni skup otvoren je molitvom za Sinodu, a pozdravnu riječ uputila je prof. dr. sc. Valentina Blaženka Mandarić u ime organizatora i Ureda za vjeronauk u školi. Okupljene vjeroučitelje pozdravili su viši savjetnici mr. sc. Gordana Barudžija i Dalibor Adžić, prof., te u ime Agencije za odgoj i obrazovanje vjeroučiteljima zaželjeli uspješan rad.

Ovaj je stručni skup predviđen za osnaživanje motivacije i osobnih kompetencija vjeroučitelja koji rade u srednjim školama, osobito obzirom na specifičnosti rada u srednjoškolskim sredinama. Teorijski okvir stručnom skupu dao je prof. dr. sc. Božo Lujić, koji je vjeroučiteljima govorio o Biblijskoj slici čovjeka otvorenih odnosa i komunikacije.

Na biblijskim primjerima predavač je nastojao otvoriti horizonte Božjeg interesa za čovjeka i njegova djelovanja u svijetu. To se osobito uočava u Isusovu pristupu svakom čovjeku – osobito onim ljudima s rubnih područja života: grješnicima i bolesnima. Na osobnom planu to, smatra profesor Lujić, znači da svatko mora moći pozdraviti i komunicirati i s onim najmanjim u društvu, neovisno o tome na kojoj se stepenici društvene ljestvice nalazi. Osobito je zanimljiva bila rasprava, u kojoj je profesor i sam posvjedočio iz osobnog iskustva o načinu na koji se valja ophoditi s bližnjima.

Konkretnije je o kompetencijama koje vjeroučitelj mora na svojem radnom mjestu posjedovati govorila prof. dr. sc. Ružica Razum. Polazište je njenog predavanja osobita zahtjevnost i odgovornost vjeroučiteljskog zvanja sa stajališta njegove prihvaćenosti u društvu. Naime vjeronauk je često „dežurni krivac“ zbog očekivanja koja od njega imaju i društvo i Crkva.



U tom je kontekstu upravo nastavnik ključno mjesto, smatra prof. Razum, a to znači da osoba vjeroučitelja mora posjedovati određene kompetencije – i raditi na njihovu razvoju. Osobit naglasak kod kompetencija koje vjeroučitelj u svom zvanju mora razvijati jesu pedagoške i didaktičke, ističe predavačica.

Interaktivno predavanje naslovljeno Međuljudska komunikacija održala je prof. psihologije mr. sc. Lidija Čilić Burušić. Predavačica je s vjeroučiteljima radila na osvješćivanju osobne komunikacije i radu na vlastitim verbalnim i neverbalnim izričajima. Svoje je teorijsko izlaganje popratila zanimljivim i životnim primjerima iz svakodnevice, a vjeroučitelji su kroz interaktivno izlaganje odrađivali i određene zadatke (poput iščitavanja neverbalnih komunikacija).

Ukazala je na najčešće pogreške u iščitavanju neverbalnoga govora te je pozitivnu asertivnost istaknula kao način borbe za vlastita prava i interese na društveno prihvatljiv način. U tom smislu je važan i način na koji se slušaju drugi te socijalna podrška koju primamo i dajemo drugima, u čemu privilegirano mjesto imaju učenici.

Ovaj će se stručni skup ponoviti 18. ožujka i 29. travnja za vjeroučitelje koji rade u osnovnim školama ili do sada nisu uspjeli sudjelovati na skupu.

Sanja Plevko
Ured za vjeronauk u školi Zagrebačke nadbiskupije
Ispišite stranicu: