HR

Aktualnosti

Objavljeno: 07.01.2014.

Novi broj časopisa Lađa

Cjeloživotno učenje i obrazovanje podrazumijevaju projekt koji cijeloga života nastojimo ostvariti, a to je da u osobnom, a ne tek u profesionalnom pogledu rastemo do punine svojih potencijala. Nema dana u kojem nešto novo ne saznamo, spoznamo i/ili naučimo. Najočigledniji je primjer napredak tehnologije, s kojom se trčećim korakom trudimo držati korak.

Neprekidan je trud potrebno ulagati u praćenje zahtjeva vremena u kojem živimo i napretka koji je danas brži no ikada u povijesti čovječanstva. U svim granama znanosti dolazi do sve većih otkrića, a informacije se ubrzano gomilaju. Neke uspijevamo pratiti i procesuirati, druge pak ne. Jasno je da to donosi određene poteškoće u djelovanju kad se napredak znanja ne događa istom brzinom kao i napredak moralne ocjene svih znanstvenih dostignuća.

Možemo si ipak, potaknuti mnogim primjerima oko sebe, možda čak i iz politike i medija, postaviti pitanje jesmo li svi posve zrele osobe i osobnosti. Događa li se ponekad nesrazmjer naše kronološke tjelesne dobi i duhovnosti? Jesmo li u stanju razmotriti novostečena znanja i informacije i rabiti ih u određenom kontekstu, usklađene s određenim vrijednosnim sustavom i zahtjevima morala i savjesti? Jesmo li u dovoljnoj mjeri uzor mlađim generacijama, osobito mi koji radimo u odgoju i obrazovanju?

Cijeloga života spontano učimo i usavršavamo svoja znanja, a u novije vrijeme pred nas se stavlja i zahtjev profesionalnog usavršavanja i praćenja rada. Primjer Krista, za kojega Pismo svjedoči da je napredovao u dobi i mudrosti (usp. Lk 1,52), dobar je primjer i uzor svakom prosvjetnom djelatniku koji ispovijeda kršćansku vjeru, a osobito vjeroučiteljima.

Prilozi u ovom broju Lađe bave se cjeloživotnim učenjem i obrazovanjem s različitih gledišta. O osobnom usavršavanju na način suobličavanja Kristu i usvajanja njegove duhovnosti možete pročitati u članku Komplementarnost duhovnosti i cjeloživotnog učenja/obrazovanja F. Podgorelca. O razvoju profesionalnoga puta učitelja i nastavnika kroz zakonodavnu i stručnu upotrebu te programe i institucije koje ga provode možete čitati u članku Učitelji u zemlji znanja – cjeloživotno učenje kao trajni izazov G. Barudžija. Iz različitih motrišta o cjeloživotnom učenju i u ovome broju razmišljanja s vama dijele I. Noršić, N. Kuzmičić i A. Vranković, a S. Bošnjak, I. Sučija i K. Hajdek donose svoje ideje i iskustva za osmišljavanje božićnog ugođaja i događanja.

Izvor: vjeronauk.hr
 
Ispišite stranicu: