HR

Aktualnosti

Objavljeno: 04.01.2011.

Drugi dan Katehetske zimske škole

U Međubiskupijskom sjemeništu na zagrebačkoj Šalati u utorak, 4. siječnja nastavljena je Katehetska zimska škola za vjeroučitelje osnovnih škola koju organizira Nacionalni katehetski ured HBK u suradnji s Ministarstvom znanosti, obrazovanja i sporta i Agencijom za odgoj i obrazovanje.

Osim vjeroučiteljica i vjeroučitelja te viših savjetnika za vjeronauk Agencije, radu Katehetske škole nazočili su i predsjednik Vijeća HBK za katehizaciju đakovačko-osječki pomoćni biskup Đuro Hranić i zagrebački pomoćni biskup Valentin Pozaić. Predavanje "Riječ je više od svega što možemo razumjeti" s naglaskom na suvremeni odnos prema riječi kao znaku ophođenja prema drugomu održao je prof. dr. sc. Ante Vučković.

U predavanju je nastojao posvijestiti riječ između ljudi, ali i riječ koja otvara odnos s Bogom. Riječ kao takovu susrećemo posvuda gdje susrećemo čovjeka. Bez nje ne razumijemo ništa. Ni Boga, ni svijet, ni sebe. I dok tek riječju razumijemo i izričemo sve što jesmo i sve što razumijemo, sama riječ ostaje tajnom. Upozorio je kako riječ nije naše vlasništvo, premda se služimo njome. Nazivamo je svojom ili je izgovaramo kao tuđu.

Posvajamo riječi, ali one svejedno ne prestaju biti otvorene i svima drugima. Riječ je prije nas, a ostaje i nakon našega odlaska. Riječi ne izmiče ni izrečeno, podsvjesno ili skriveno. Pojavljuje se u glasu i tekstu, prevodimo je u geste i u druge jezike. Vučković je istaknuo i važnost riječi kao sredstvo uspostavljanja, ali i dokidanja odnosa među ljudima. Nadalje, riječ kao takova oblikuje pojedinca, ali ga i uništava, isto kao što prenosi informaciju, ali je i iskrivljuje, izriče istinu, ali i laž. Zaključno riječ povezuje, ali i razdvaja.

Predavanje „Prema izvrsnoj komunikaciji u nastavi. O osobnim izričajima učitelja i pravilima komunikacije" govorila je mr. Dijana Garašić. Uvodno je podsjetila kako je komunikacija temelj svih odnosa, ključ uspješnog odgoja, temelj uspješne nastave, bitna pretpostavka uspješnog učenja, sporazumijevanje i jednakopravni dijalog svih sudionika. Kratko se osvrnula na komunikacijsku shemu, odnosno što ometa, a što olakšava komunikaciju. Istaknula je kako je za dobru komunikaciju potreban dobar kontakt sa sobom, osobna odgovornost i svijest o osobnim granicama. Sve to je potkrijepila nizom primjera iz prakse, tj. školske učionice. Zaključila je kako su slušanje, uvažavanje, strpljenje i dosljednost ključni čimbenici kvalitetne i uspješne komunikacije te je sve to poželjela i vjeroučiteljima.

„Ljudskim riječima i znakovima o Bogu. O ne-verbalnim metodama rada u vjeronaučnoj nastavi" govorile su vjeroučiteljice iz Riječke nadbiskupije prof. Jelena Janeš i prof. Ana Majnarić Radošević. Primjerima iz prakse predstavile su metode verbalne komunikacije i to kroz molitvu, meditaciju, pjesmu, igrokaz, kviz, prezentacije, medije komuniciranja, igre verbalnog tipa, međusobnu komunikaciju vjeroučenika. Neverbalnu komunikaciju predstavile su kroz znakove i to molitvu, znakove i simbole, pokrete, radionice, panoe, plakate, medije neverbalnog komuniciranja i igre neverbalnog tipa. Drugi dan Škole u popodnevnom dijelu nastavlja se radom u radionicama, a završit će susretom s Malim koncilom. (IKA)

Ispišite stranicu: