Zagrebačka nadbiskupija

Zagrebačka nadbiskupija

„Mediji: 24-satne propovjedaonice. Ima li Crkva šanse?“



„Mediji: 24-satne propovjedaonice. Ima li Crkva šanse?“ i „Facebook kao sredstvo informiranja i evangelizacije“ bile su teme susreta Tiskovnog ureda Zagrebačke nadbiskupije sa župnim medijskim suradnicima župa Karlovačkog, Ozaljsko-lipničkog i Dugoreško-mrežničkog dekanata održanog danas 27. veljače u Karlovcu.

Na početku susreta okupljene je pozdravio pročelnik Tiskovnog ureda vlč. Ivica Budinšćak, koji je ujedno predstavio projekt informatizacije župa Zagrebačke nadbiskupije prema kojem će Ured preuzeti brigu da svaka župa Nadbiskupije ima standardiziranu e-adresu s oznakom Zagrebačke nadbiskupije. Sve u cilju što brže i jednostavnije interne i eksterne komunikacije.

Pred tridesetak okupljenih suradnika, dekana i župnika, voditelj Tiskovnog ureda i glasnogovornik Zagrebačke nadbiskupije Zvonko Franc progovorio je o značaju i utjecaju medija u čovjekovu svakodnevnom životu.

„Usto što oblikuju vrijednosne sustave, oni tumače prošlost, kontroliraju sadašnjost i određuju budućnost“, rekao je Franc, te upitao ima li u toj industriji mjesta za Crkvu. Podsjetivši na riječi zagrebačkog nadbiskupa kardinala Josipa Bozanića upućene 2011. godine župnim medijskim suradnicima kojima poziva na korištenje komunikacijskih sredstava kao divnog Božjeg dara u promicanju nove evangelizacije, Franc je naglasio da su upravo oni prvi župnikovi neposredni suradnici.



„Vaša je zadaća predlagati župniku različite oblike korištenja komunikacijskih sredstava u pastoralnom radu, preuzimati brigu oko uređivanja župnih medija (časopisa, listića, internetskih i Facebook stranica, pratiti događaje bilježiti ih, kontaktirati s Tiskovnim uredom“, smatra Franc. U nastavku svojeg izlaganja, podsjetio je na količinu vijesti objavljenih na mrežnoj stranici Zagrebačke nadbiskupije, koja se gotovo udvostručila u posljednje dvije godine. Tomu su velikim dijelom zaslužni i župni medijski suradnici koji su autori 40 % objavljenih vijesti i najava.

O Facebooku kao sredstvu informiranja i evangelizacije progovorio je Davor Trbušić, stručni suradnik Tiskovnog ureda. Ukazao je na neiskorištenost potencijala društvenih mreža u promicanju evanđeoske poruke, ali i podsjetio na relevantne dokumente crkvenog Učiteljstva koji nalažu potrebu za integriranjem nove kulture, proizašle iz modernih komunikacija, s novim jezicima, novim tehnikama i s novom psihologijom.

„Vaši i naši ciljevi na društvenim mrežama mogu biti višestruki. Prije svega, nužno je iskoristiti prednosti sredstava društvenih komunikacija za širenje evanđelja, potaknuti interakciju i ojačati dvosmjernu komunikaciju s vjernicima, ali i drugim dionicima“, naglasio je Trbušić. Osvrnuo se i na snage i prilike ali i slabosti i prijetnje koje mogu nastati pri realizaciji projekta.



„S obzirom da je iskoristivost interneta u populaciji od 15 do 30 godina gotovo 85 %, to otvara velik prostor za djelovanje u virtualnom prostoru i približavanje mlađoj ciljanoj populaciji“, smatra Trbušić, koji je istaknuo i neke slabosti i prijetnje poput nepostojanja kadra koji bi pokrenuo projekt, pasivnosti ili pak nespremnosti na promjene. Župnim medijskim suradnicima na praktičnim je primjerima objasnio kako bi sadržaj na društvenim mrežama trebao izgledati, koje korisne alate mogu iskoristiti, te upozorio na određena pravila komunikacije.

Ovo je četvrti dekanatski susret u organizaciji Tiskovnog ureda sa župnicima i župnim medijskim suradnicima, a sve u cilju jačanja i poboljšanja međusobne komunikacije, te pastorala korištenjem sredstava društvenih komunikacija.


Tiskovni ured Zagrebačke nadbiskupije