Zagrebačka nadbiskupija

Zagrebačka nadbiskupija

Sakralni motivi Ivana Marekovića u Josipovu svetištu



Otvorenje slikarske izložbe Ivice Ivana Marekovića pod naslovom „Sakralni motivi” održalo se u Galeriji Martin Borković u utorak 19. veljače 2019. godine. Galerija je dio Pastoralne dvorane Nacionalnog svetišta svetog Josipa na Dubovcu te je ovo samo jedna u nizu brojnih izložbi koje su jednom kao svoj privremeni dom odabrale upravo ovu Galeriju.

Dubovački prostori postali su mjesto spajanja i ispreplitanja umjetnosti i vjere. Svaki umjetnik svojim likovnim ostvarenjima iznosi dio sebe, svoje duhovnosti, u kakvom god ona obliku bila. U slučaju Galerije Martin Borković radi se o slikama i skulpturama koje odišu inspiracijom čiji glavni pokretač je vrhovni Stvoritelj.

Slike Ivice Ivana Marekovića ne odstupaju od toga. Akademskom slikaru iz Sela pored Siska nepresušni izvor nadahnuća rodni je zavičaj. Izložba nosi naziv „Sakralni motivi” jer slike prikazuju ili crkve i kapele unutar posavskog i pokupskog krajolika, ili raspetog Krista i Mariju kako drži sina u naručju.



Program otvorenja izložbe obogatio je Prvi mještoviti pjevački zbor Hrvatskih branitelja „Petar Svačić”. S nekoliko uvodnih riječi posjetiteljima se obratio mons. Antun Sente, ml., rektor Svetišta. Istaknuo je da rad akademskog slikara Ivice Marekovića poznaje od prije, dok je službovao kao župnik u Sisku i naselju Vrapče - Zagreb. Stoga je logično bilo da Marekovićeve slike pronađu svoje mjesto i u Svetištu na Dubovcu. Svoje viđenje umjetnikovog rada trebao je iznijeti Jura Škofač, povjesničar umjetnosti, ali ga je zdravstveno stanje nažalost spriječilo u tome i nije mogao prisustvovati otvorenju.

Na samom kraju posjetiteljima se obratio sam autor, gospodin Mareković. Skroman i nenametljiv, objasnio je zašto je slikao baš sakralne motive te što ga toliko vuče da slika pejzaže. Naglasio je da njegovi pejzaži ne prikazuju učestale motive kao što su potoci, vrbe, hrastovi, nego u svojim prikazima prirode redovito slika zdanja koja je načinila ljudska ruka - crkve i kapele.

Za autora su one dio krajolika i tradicije. Priznaje da se okušao u suvremenijim slikarskim tehnikama i prikazima, ali se stalno vraćao svom izvornom porivu i „starim majstorima” kao što su Račić, Kraljević, Becić itd. Slikarstvo mu je pomoglo da se, nakon što je 2000. godine završio u invalidskim kolicima, izvuče iz depresivnog stanja i nastavi raditi ono u čemu je izvrstan, a to je slikanje.

Galerija Martin Borković ucrtala se na mapu kulturnih stanica grada Karlovca što je potvrdila još jednim otvorenjem izložbe koju mogu doći pogledati svi Karlovčani i hodočasnici željni kulture i duhovne okrijepe.
Lorena Kasunić